autoskola@vav.sk
PO:
+421 948 656 212
KE:
+421 948 329 955
SB:
+421 948 278 805
MI/TV/HE:
+421 948 343 080
Dnes je
štvrtok 28.marca 2024
, meniny má
Sona
Hľadať
Autoškola VaV
AUTOŠKOLA
Tlačivá na stiahnutie
Darčekové poukážky 
Podmienky uplatnenia výherných poukazov
Autobusová doprava
Dopravná výchova
Tachografové karty
Kariéra vo VaV
Team VaV
Naše pobočky
Naši inštruktori
Vozový park
VaV v médiách
Často kladené otázky
Reklamácie / podnety
CENNÍK
Cenník Prešov
Cenník Košice
Cenník Sabinov
Cenník Michalovce
Cenník Trebišov
Cenník Humenné
PLÁNOVAČ
TESTY
GALÉRIA
Fotogaléria
Videogaléria
KURZY / ŠKOLENIA
Vodičské oprávnenie
Rozšírenie vodičského oprávnenia
Kvalifikačná karta vodiča (KKV)
Vysokozdvižný vozík
Strojnícky kurz
Kondičné jazdy
Kurz parkovania
Kurz prvej pomoci
Školenie vodičov referentov
Hydraulická ruka
Viazač bremien
Školenia ADR
Odb. spôsobilosť vedúceho dopravy...
KONTAKT
PRIHLÁŠKA
Testy skupiny A, B
Domov
Testy skupiny A, B
Vrátiť sa na zoznam testov
Test číslo 1
:
1
Dať
prednosť v jazde
sa rozumie:
(2b)
povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy,
povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel zmeniť smer jazdy, môže však zmeniť rýchlosť jazdy,
povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel zmeniť rýchlosť jazdy, môže však zmeniť smer jazdy.
2
Motorové vozidlo musí mať
počas jazdy rozsvietené
:
(2b)
svetlá vo vnútri vozidla,
diaľkové svetlomety,
stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie.
3
Vodič
:
(2b)
môže počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie,
nesmie počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému „voľné ruky“,
nesmie počas vedenia vozidla počúvať rádio.
4
Ak jazdné pruhy nie sú na vozovke vyznačené,
jazdným pruhom sa rozumie
časť vozovky dovoľujúca jazdu vozidiel
(2b)
s troma a viacerými kolesami v jazdnom prúde za sebou,
najmenej s dvoma kolesami v jazdnom prúde za sebou,
len s dvoma kolesami v jazdnom prúde za sebou.
5
Vodič
predchádzaného vozidla
nesmie
(2b)
okrem zvyšovania rýchlosti jazdy nijako brániť predchádzaniu,
zvyšovať rýchlosť jazdy ani inak brániť predchádzaniu,
znižovať rýchlosť jazdy.
6
Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol
schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť
(2b)
20 m, na diaľnici 50 m,
30m,
na ktorú má rozhľad.
7
Vodič odbočujúci vľavo je povinný
dať prednosť v jazde
(2b)
len protiidúcim vozidlám,
protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám, električkám idúcim v oboch smeroch, vozidlám idúcim vo vyhradenom jazdnom pruhu po jeho ľavej strane, cyklistom idúcim súbežne s cestou a chodcom prechádzajúcim cez vozovku,
len protiidúcim motorovým vozidlám.
8
Ak vodič, ktorý
chce zastaviť alebo stáť
, zachádza na okraj cesty alebo chodníka,
(2b)
nie je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy,
je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy,
je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy len v obci.
9
Účastník
dopravnej nehody
(2b)
nesmie urobiť žiadne opatrenia na záchranu osoby, ak by to bolo na ujmu vyšetrenia dopravnej nehody,
je povinný umožniť obnovenie cestnej premávky len vtedy, ak dopravnú nehodu zavinil,
je povinný urobiť potrebné opatrenia na záchranu osoby alebo majetku ohrozeného dopravnou nehodou.
10
Signál s
prerušovaným svetlom žltej farby
(2b)
znamená povinnosť zastaviť vozidlo pred priechodom pre cyklistov,
znamená povinnosť dať prednosť chodcom na priechode pre chodcov,
upozorňuje účastníka cestnej premávky na nebezpečenstvo alebo na inú neočakávanú situáciu na ceste, keď je potrebné dbať na zvýšenú opatrnosť.
11
Úprava cestnej premávky
vykonaná dopravnými značkami a dopravnými zariadeniami
(2b)
je nadradená všeobecnej úprave cestnej premávky,
je nadradená všeobecnej úprave cestnej premávky len v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne,
nie je nadradená všeobecnej úprave cestnej premávky.
12
Ak sa vodič motorového vozidla, ktoré je povinne vybavené bezpečnostným odevom,
zdržiava na vozovke mimo vozidla počas núdzového státia
, najmä pri prerušení jazdy pre chybu na vozidle alebo v dôsledku dopravnej nehody, je povinný
(2b)
umiestniť 20 m za vozidlo biele neoslňujúce svetlo bielej farby,
bezodkladne privolať odťahovú službu,
mať bezpečnostný odev oblečený.
13
Na bicykli sa jazdí
predovšetkým
(1b)
po chodníku,
po cestičke pre cyklistov,
po ľavej krajnici.
14
14. Vozidlo sa považuje za
technicky nespôsobilé
na prevádzku v cestnej premávke, ak
(1b)
sú na tej istej náprave použité rôzne pneumatiky,
najnižší bod činnej svietiacej plochy obrysových svetiel je vyššie ako 350 mm nad rovinou vozovky,
diaľkové svetlomety nie je možné prepnúť na obrysové svietidlá.
15
15.
Hĺbka hlavných drážok
pneumatiky nemôže byť menšia ako
(1b)
1,5 mm na vozidle kategórie L
1e
,
1,6 mm na všetkých kategóriách vozidiel,
1,0 mm na vozidle kategórie L
16
Táto dopravná značka upozorňuje na
(2b)
železničné priecestie bez závor,
kríženie cesty s električkovou koľajou,
križovatku, kde nie je prednosť v jazde upravená značkami.
17
Táto dopravná značka zakazuje
(2b)
vjazd motorovým aj nemotorovým vozidlám,
vjazd vozidlám vyznačených druhov,
predchádzanie vozidiel vyznačených druhov.
18
Táto dopravná značka
(2b)
informuje o smere a vzdialenosti v kilometroch k vyznačenému cieľu (obci),
prikazuje odbočiť vľavo,
vyznačuje cestu s jednosmernou premávkou.
19
Táto dopravná značka znamená
(2b)
Smerová tabuľa pre cyklistov (s jedným cieľom),
Smerová tabuľa ku kultúrnemu alebo turistickému cieľu,
Smerová tabuľa k miestnemu cieľu.
20
Táto dopravná značka
(2b)
informuje o názve rieky, pohoria, prírodnej rezervácie, kultúrnej a historickej pamiatky, časti obce, územia a podobne,
je návesťou pred križovatkou,
je smerovou tabuľou s diaľkovým cieľom.
21
Táto dopravná značka znamená
(2b)
Koniec viacerých zákazov,
Koniec obce,
Koniec obytnej zóny.
22
Táto dodatková tabuľka vyznačuje
(2b)
vzdialenosť k miestu, od ktorého začína platiť značka, pod ktorou je tabuľka umiestnená,
smer obchádzky,
úsek, pre ktorý platí značka, pod ktorou je tabuľka umiestnená.
23
Takéto označenie sa musí použiť na
(2b)
autobuse prepravujúcom deti,
vyznačenie úseku cesty so zvýšeným pohybom detí (v blízkosti školských a predškolských zariadení, detských ihrísk a podobne),
osobnom automobile prepravujúcom deti.
24
Ako prvé vojde do križovatky
(3b)
zelené vozidlo,
modré vozidlo,
červené vozidlo.
25
Ak má policajt pravú ruku predpaženú a ľavú upaženú, znamená to „Stoj!” pre
(3b)
vodiča zeleného vozidla,
vodiča červeného a vodiča žltého vozidla,
chodcov prechádzajúcich za chrbtom policajta.
26
Vaše vozidlo prejde cez križovatku ako
(3b)
prvé,
posledné,
druhé.
27
Vozidlá prejdú cez križovatku v tomto poradí
(3b)
1. električka, 2. zelené, 3. modré, 4. žlté, 5. vaše vozidlo,
1. zelené, 2. električka, 3. modré, 4. žlté, 5. vaše vozidlo,
1. modré, 2. zelené, 3. žlté, 4. vaše vozidlo, 5. električka.
©
Autoškola VaV
, všetky práva vyhradené.
Autor návrhu:
HTML Codex
Distribútor:
ThemeWagon